Vanliga frågor

F: Jag har inte fått någon orderbekräftelse.

S: Om du har angett rätt e-postadress när du gjorde beställningen men inte  har fått någon orderbekräftelse eller leveransbekräftelse har den troligtvis fastnat i ditt skräppostfilter.
Om du inte hittar det där så kontakta oss så skickar vi den manuellt.


F: Är era smycken nickelfria?

S: Kirurgiskt stål även kallat rostfritt stål består av en legering av järn, kol, krom, molybden och nickel. Kromet ger stålet egenskaper som förhindrar att metallen rostar eller får repor.
Nicklet ger det rostfria stålet en mjuk och glänsande yta och molybdenet dess hårdhet. Immunsystemets reaktioner på nickel är ibland ett problem. Kirurgiskt stål innehåller alltid nickel 316L.
Detta är ett ämne som stöts bort från kroppen och därför inte används som permanent implantat, då kroppen reagerar negativt och kan drabbas av inflammationer. Istället brukar titan användas till kroppsliga ingrepp.
Det finns riktlinjer inom EU att kirurgiskt stål som skall användas som örhängen eller piercingsmycken inte får släppa ifrån sig mer än 0.2µG/cm2. Våra smycken uppfyller dessa krav med en utsöndring under 0.1µG/cm2.


F: När skickas mitt paket?

S: Normalt skickas beställningen samma dag eller dagen efter. När  din order har skickats får du en leveransbekräftelse skickad till den  e-postadress som angivits vid beställning.


F: Jag har inte fått mitt paket. 

S: Du bör ha ditt paket inom 10 arbetsdagar efter du har gjort din  beställning förutsatt att PostNord håller sina leveranstider. Det är  också viktigt att namnet på paketet stämmer överens med namnet på  brevinkastet / postlådan. Om du ej är skriven på adressen och ditt namn ej finns på postlådan behöver du ange en c/o-adress när du gör din  beställning för att paketet ska komma fram.

Om du  inte har fått din försändelse efter 10 arbetsdagar så hör av dig till oss så ska vi se vad som kan ha blivit fel.


F: Jag fick hem ett trasigt smycke.

S: Smycket har troligtvis blivit skadat under transporten till dig.  Skicka ett meddelande till oss där du anger ordernummer samt artikelnummer på den trasiga produkten. Bifoga även en bild där det tydligt syns att det är trasigt.


F: Jag fick hem fel smycke eller fel storlek. 

S: Vi är inte mer än mänskliga och det är beklagligt när det sker. Om det skulle ske ber vi dig som kund att skicka ett meddelande med information om ordernummer samt vilken artikel det gäller.
Bifoga även en bild där det tydligt syns vilket smycke du istället har fått. Om vi har skickat fel storlek till dig så bifoga en bild där det tydligt syns  att smycket har fel storlek, t.ex. med ett skjutmått.


F: Säljs era smycken styckevis eller i par? 

S: Alla våra smycken säljs styckevis om inte annat anges i produktbeskrivningen. Vi har valt att sälja våra smycken styckevis då många av våra kunder endast har användning för ett smycke.


F: Jag har inte fått min faktura än.

S: Fakturan skickas ut till den E-post som angivits i samband med ditt köp, det sker några dagar efter köpet. Har du inte fått  fakturan och kontrollerat så att den inte hamnat i skräpposten så kan du se dina fakturor på https://www.afterpay.se