⚠️Test⚠️

Retur, Ångerrätt & Reklamation

Vi vill att du ska känna dig helt nöjd med ditt köp hos oss. Här hittar du all information om hur du gör en retur, vad som gäller vid ångerrätt och hur du reklamerar en vara.


Ångerrätt & Retur

Du har 30 dagars öppet köp från det att du tagit emot din order.
Vid fakturaköp gäller 14 dagars öppet köp enligt Distans- och hemförsäljningslagen.

För att vi ska kunna godkänna din retur gäller följande:

  • Smycket måste vara oanvänt.
  • Förpackningen får inte vara bruten eller plomberingen bruten.
  • Produkten ska returneras i originalförpackning och vara väl emballerad.

Om en produkt returneras i bruten förpackning – även om den inte använts – godkänns inte returen. Vill du ha varan tillbaka skickas den mot ny fraktkostnad samt en hanteringsavgift.


Så här gör du en retur

  1. Kontrollera att plomberingen på smycket är obruten.
  2. Lägg varan i originalförpackningen och emballera väl.
  3. Bifoga en kopia av din ordersedel och markera vilka artiklar du vill returnera.
  4. Skicka paketet till:
Piercingkungen.se
Bjursåsvägen 17
790 21 Bjursås

Returportot betalas av kunden.
När returen är mottagen och godkänd återbetalas beloppet till det konto som betalningen ursprungligen kom ifrån.
Vi gör inga byten i dagsläget – lägg istället en ny beställning på önskad produkt.

Normal hanteringstid för returer är upp till 14 dagar.


Reklamation & Fel på vara

Om du fått en felaktig eller trasig vara ber vi dig kontakta oss inom 7 dagar efter leverans.
Vid godkänd reklamation står Piercingkungen.se för frakt och returporto.


Sammanfattning

  • 30 dagars öppet köp (14 dagar vid faktura)
  • Endast obrutna, oanvända smycken kan returneras
  • Returporto betalas av kund (förutom vid fel/defekt produkt)
  • Återbetalning sker till samma konto som betalningen kom ifrån